دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

توضیحات : 
این فایل دارای فرمت word و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع: قارچ شناسی

 

قارچها مجموعه بسیار وسیعی را حدود یکصد هزار گونه تشکیل می دهند که از نظر شکل ظاهری و اندازه عده ای فوق العاده متفاوت می باشند. عده ای از اینها ذره بینی و برخی دیگر مانند پلی پور (Polypores) و لیکوپردن بوریستا (lycoperdon borista) بسیار بزرگ هستند. این گروه از موجودات از کوچک و بزرگ دنیایی را تشکیل می دهند که هر کدام بر حسب طبیعت خود محیط مناسبی را انتخاب می نمایند.
قارچها بر خلاف باکتریها و جلبکهای آبی که فاقد هسته حقیقی می باشند (protocaryotes) همگی دارای هسته مشخص بوده (eucayotes) این نظر به جلبکهای قرمز سبز گیاهان گلدار و حیوانات نزدیک می‌شوند.قارچها را در طبقه بندی موجودات زنده جزو گیاهان و رده فیتهای بدون کلروفیل به حساب می‌آورند.
تغذیه و طرق زندگی قارچها:
این موجودات به علت فقدان کلروفیل قادر به استفاده از کربن هوا به طریق فتوسنتز نیستند و همواره نسبت به این عنصر هتروتروف (heterotropt) می باشند. این طبیعت هتروتروفی و عدم استقلال موجب می شود که آنها را به سه گروه:
1-گندروی (saprophytes)
2-انگل (parasites)
3-همزی (symbiotes)
تقسیم می کنند.
قارچهای کلاهدار با زندگی بر روی مواد آلی مرده ساپروفیت نامیده می شوند. گروهی از این قارچهای چتری ممکن است با زندگی صورت انگلی مواد غذایی مورد نیاز خود را از مواد زنده به دست آورند و گروه دیگر حالت اختیاری دارند یعنی می توانند به حالت ساپروفیتی یا پارازیتی زندگی کنند. قارچهای کلاهدار دیگری نیز به صورت همزیستی با گیاهان به سر می برند که میکرو ریز نامیده می شوند. دو اصلاح (mushroo toadstool) در مورد قارچهای کلاهکدار به کار می رود. قارچهای چتری متعلق به راسته (aphyllophorales & agaricale) از رده بازیدیومیستها است. و گروه خوراکی آنها (mushroom) و قارچهای سمی (toadstool) نامیده می شوند.


دانلود پروژه قارچ شناسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی