توضیحات :
این فایل با فرمت word،قابل ویرایش و آماده پرینت میباشد.
مفاهیم بنیادی ریاضی برای بچه های قبل از ورود به دبستان
فهرست:
مقدمه : ...............................................................2
آموزش پیش دبستانی ..............................................4
تاریخچه /...............................................................4
ساختار آموزشی در انگلیس ........................................5
سال تحصیلی .........................................................7
اصول بنیادین قانونگذاری .............................................7
اهداف آموزشی ......................................................7
آموزش پیش دبستانی ..............................................9
ساختار آموزشی در ایتالیا..........................................9
برنامه های آموزشی و ارزشیابی تحصیلی ......................12
طرح های آموزشی ..................................................13
1- طرح توسعه آموزش پیش دبستانی ..........................13
3- مراکز محلی آموزش مقدماتی کودکان .......................18
آمار آموزشی .........................................................24
آموزش پیش دبستانی ..............................................25
ساختار آموزشی ....................................................25
برنامه های آموزشی ................................................27
تاریخچه آموزش پیش دبستانی .....................................34
آموزش پیش دبستانی ................................................42
برنامه های آموزشی ..................................................43
برنامه ریزی و مدیریت آموزشی .....................................43
اهداف آموزشی ......................................................45
اهداف مقطع آموزش پیش دبستانی ..............................45
استراتژی های آموزشی .............................................47
آموزش پیش دبستانی ................................................48
ساختار آموزشی ......................................................48
سیاستهای آموزشی .................................................51
اهداف آموزشی ........................................................51
برنامههای آموزشی و ارزشیابی تحصیلی ............................52
نقاط ضعف و قوت آموزشی ..........................................54
آموزش پیش دبستانی ................................................56
ساختار آموزشی ........................................................56
تاریخچه ...................................................................57
خط مشی قانونی ..........................................................59
سیاستهای اخیرآموزشی ..............................................61
نهادهای مرکزی ...........................................................63
مقامات شهرداری .........................................................63
بودجه آموزشی ............................................................63
تأمین بودجه ..............................................................63
مراکزمراقبتی کودکان ....................................................64
. مراکز پرستاری کودک ....................................................66
. مراکز تغذیه کودک ..........................................................67
پذیرش تحصیلی .............................................................68
شرایط پذیرش ..............................................................68
گروه بندی کودکان .........................................................68
اهداف کلی ..................................................................70
برنامه های آموزشی ........................................................70
مراقبتهای سالهای اولیه اوایل کودکی ....................................71
مراکز مراقبت بهداشتی اوایل کودکی ....................................72
مهدهای کودک ...............................................................72
مراکز تفریحی پیش از مدرسه .............................................73
آمار تحصیلی ...................................................................73
شرح مختصری از اوایل فایل:
مقدمه :
این مقاله شامل مفاهیم بنیادی ریاضی است که باید هر بچه قبل از ورود به دبستان با آنها درگیر شود.
مفاهیم پایه ای اگر به صورت اصولی و توسط مربیان مجرب, دلسوز و علاقمند آموزش داده شوند, گذر کودک از مرحله دبستان را آسان و ممکن می سازد.
روش آزمایش مفاهیم بطریق مجسم ( کار با اشیاء ) نیمه مجسم ( کار با تصاویر و اشکال ) و مجرد ( ذهنی ) خواهد بود. ابتدا مربی باید در روش مجسم از اشیاء اطراف کودک بهره بگیرد. به عنوان مثال برای آموزش مفهوم کوتاه و بلند از خود بچه ها و یا دو عدد مدادی که بچه ها هر روزه با آن سرو کار دارند استفاده کند. یا دو بچه قد بلند و قد کوتاه را کنار هم گذارده و بطور مجسم آموزش کوتاه و بلند را دهد و یا دو مداد کوتاه و بلند را انتخاب نماید. در مرحله نیمه مجسم مربی از تصاویر و اشکال استفاده می کند. مثلا تصویر دو آدم قد بلند و قد کوتاه.
و در مرحله مجرد یا ذهنی که سومین مرحله آموزشی است مربی از ذهنیات کودک استفاده می کند. لازم به ذکر است در صورتی که دو مرحله مجسم و نیمه مجسم طی نشود ورود به مرحله مجرد یا ذهنی امری باطل است.
پس نتیجه می گیریم در دوران پیش دبستانی و مهد کودک اگر آموزش مفاهیم پایه ای ریاضی درست انجام شود, کمک شایانی به امر آموزش ریاضی در مقاطع بعدی تحصیلی شده است, در غیر این صورت به جرات می توان گفت مشکلات کودکان در دوران دبستان نشات گرفته از دوران پیش دبستانی است.
در پایان برای مربیان, محققان و مسئولانی که به نوعی برای ریشه ای شدن امر تعلیم و تربیت زحمت می کشند آرزوی موفقیت می شود.
آموزش پیش دبستانی
تاریخچه
سوابق تاریخی آموزش پیش دبستانی در کشور اسپانیا به نیمه دوم قرن 19میلادی (زمانیکه یکسری مراکز آموزشی کودکان بر اساس اصول آموزشی فردریک فربول تأسیس گردید) بازمیگردد.در اوایل قرن 20 آموزش پیش دبستانی مورد توجه قرار گرفته ورشد کرد. خصوصاً در منطقه کاتالونیا این رشد در نتیجه احداث مراکز خصوصی آموزشی کودکان بود. درمراکز اسپانیا احداث گردید. مفهوم آموزشهای پیش دبستانی طی سالهای 1936 تا 1970بیشتر بر کمک ومشارکت در آماده سازی کودکان جهت ورود به مدارس ابتدایی وآموزش اولیه محدود میگردید.از این روی،غفلت در توجه به آموزش پیش دبستانی بعنوان یک سطح آموزشی منجر به غفلت دولت از اجرای برنامههای رسمی در این مراکز گردید.این در حالی است که از سال 1970، آموزش پیش دبستانی به عنوان نخستین مرحله رسمی نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گرفت.
از سال 1985 نیز برنامههای عملی آموزش پیش دبستانی با هدف حذف موانع موجود بر سر راه استقرار این سطح آموزشی به مورد اجرا در آمد.طی سال 1990 قوانین LOGSE در این سطح آموزشی سازماندهی گردیده و این مقطع آموزشی با عنوان آموزشی پیش دبستانی مرحله بین ردههای سنی 0 تا 3سالگی واز 3 تا 6 سالگی برای کودکان طراحی گردید. اگر چه این سطح آموزشی بعنوان سطح غیر اجباری ارائه میگردد اما به اصلاح فرآیند آموزش کودکان و رشد مهارتهای دانش آموزان ورودی مقطع آموزش ابتدایی منتهی میگردد. برنامه LOGSE نیز به ارزیابی این نوع آموزش ونقش آن درمقایسه با دیگر سطوح آموزشی میپردازد.دولت اسپانیا نیز برفراهم سازی مراکز مناسب آموزشی و مراقبتی ویژه کودکان معتمد میباشد.
.
.
.
.
جهت ادامه مطالعه لطفا ان را خریداری نمایید....
- ۹۴/۱۰/۱۴