انیمیشن و پویانمایی
پروژه آماده درس شیوه ارائه مطلب با موضوع انیمیشن
در مورد پویانمایی
پویـا نـمایی
گزارش کتبی درس شیوه ارائه مطلب
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول:مفهوم انیمیشن 2
1-1: تعریف انیمیشن 2
1-2: تاریخچه انیمیشن 2
1-3: انیمیشن متولد میشود 4
1-4: انیمیشن در ایران 5
1-5: انیمیشن پس از انقلاب 6
1-6: انیمیشن، زمان لازم برای بیان اندیشهها 7
فصل دوم: روش های ساخت انیمیشن 8
2-1: بخش اول 8
2-1-1: انیمیشن روی طلق 8
2-1-2: انیمیشن روی کاغذ 8
2-1-3: انیمیشن بدون دوربین 9
2-1-4: کات اوت یا انیمیشن با بریده مقوا 10
2-1-5: انیمیشن سه بعدی 10
2-1-6: انیمیشن با عکس 11
2-1-7: پیکسیلیشن یا زنده نمایی 11
2-1-8: پین اسکرین 11
2-1-9: انیمیشن زیر دوربین 12
2-1-10: روتوسکپی 13
2-1-11: داینامیشن 13
2-1-12: دیاگرام انیمیشن 14
2-1-13: انیمیشن کامپیوتری 14
2-1-14: کپچر موشن 14
2-2: بخش دوم 14
2-2-1: انیمیشنهای سنتی 17
2-2-2: ساختار های تمام انیمیشن 18
2-2-3: ساختارهای انیمیشن محدود 19
2-2-4: روش روتوسکوپ 20
2-2-5: ترکیب انیمیشن و فیلم زنده 21
فصل سوم: 23
3-1: سبک ایست –حرکتی 23
3-1-1: تاریخچه 23
3-1-2: شیوه کار در روش ایست – حرکتی 26
3-1-3: خودتان انیمیشن ایست-حرکتی بسازید 27
3-2: بررسی انیمیشن عروس مرده 30
فصل چهارم: 31
4-1: سبک ژاپنی انیمه 31
4-1-1: تاریخچه 31
4-1-2: حکایت یک اسم 32
4-1-3: خصوصیات بصری انیمه ها 33
4-2: مهمترین ویژگیهای فنی 33
4-2-1: تناسبهای بدنی در طراحی کاراکتر 33
4-2-2: چشمها 34
4-2-3: خطوط حرکتی و سرعت 35
4-2-4: کاهش تعداد فریمها 36
4-2-5: حرکات محدود 36
4-2-6: زوایای دوربین 37
4-3: روش های ساخت یک انیمه 37
4-4: انیمه در دنیای امروز 38
4-5: بررسی سریال یادداشت مرگ 39
منابع و ماخذ: 41
فهرست اشکال
فصل اول:
شکل1-1-نمونه انیمیشن 1 4
شکل 1-2 انیمیشن در سینما 5
شکل 1- 3 گسترش ارتباطات و IT درانیمیشن 7
فصل دوم:
شکل 2-1 انیمیشن روی طلق 8
شکل 2-2 انیمیشن روی کاغذ 9
شکل 2-3 انیمیشن بدون دوربین 9
شکل 2-4 انیمیشن با بریده مقوا 10
شکل 2-5 انیمیشن سه بعدی 11
شکل 2-6 پین اسکرین 12
شکل 2-7 انیمیشن زیر دوربین 12
شکل 2-8 روتوسکپی 13
شکل 2-9 داینامیشن 13
شکل 2-10 انیمیشن کامپیوتری 14
شکل 2-11 طرحهای موجود روی ظرف کشف شده در شهر سوخته ایران مربوط به پنج هزار سال پیش 15
شکل 2-12 نمونهای از دستگاه زوئتروپ 16
شکل 2-13 فریمی از انیمیشن ساخته شده توسط امیل کوهل 16
شکل 2-14 نمونه فریمهای کلیدی که بعدها توسط فریمهای میانی پر میشوند 17
شکل 2-15 صحنهای از انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله 18
شکل 2-16 صحنهای از انیمیشن شیرشاه 19
شکل 2-17 انیمیشن فوتبالیستها19 شکل 2-18 سریال انیمیشنی یادداشت مرگ 19
شکل 2-19روش روتوسکوپی 20
شکل 2-20 صحنهای از انیمیشن A Scanner Darkly 20
شکل 2-21 صحنهای از فیلم مری پاپینز 21
شکل 2-22 صحنهای از فیلم Space Jam 22
فصل سوم:
شکل 3-1 صحنهای از انیمیشن The Humpty Dumpty Circus 24
شکل 3-2 صحنهای از مجموعه انیمیشنهای Shaun The Sheep ساخته شرکت آرماند 25
شکل 3-3 صحنهای از انیمیشن کابوس پیش از کریسمس به کارگردانی هنری سلیک 26
شکل 3-4 - نمونهای از استوری بوردها 27
شکل 3-5 نمونه اسباببازی با مفاصل متحرک 28
شکل 3-6 جایگذاری دوربینها و نورپردازی 29
شکل 3-7 نمونه نرمافزاریهای ویرایشگر ویدیویی 29
فصل چهارم:
شکل 4-1 نمایی از نخستین انیمه تاریخ ژاپن 32
شکل 4-2 تناسب اعضای بدن سبک کاراکتر انیمه 33
شکل 4-3 صحنهای از انیمیشن Animatrix: World Record 34
شکل 4-5 صحنهای از انیمیشن فوتبالیستها 35
شکل 4-6 صحنهای از انیمیشن شهر اشباح 36
شکل 4-7 صحنهای از انیمیشن Animatrix: A Detective story 37
شکل4-9 صحنهای از بازی Final Fantasy 38
شکل 4-10 کاراکترهای انیمه شده هری پاتر 38
شکل 4-11 صحنهای از انیمه داخل فیلم «بیل را بکش» 39