توضیحات :
این مقاله دارای فرمت word و به صورت 44 صفحه می باشد.
فورج آلیاژ های آلومینیوم
فهرست مطالب:
بخش اول:
فورج آلیاژهای آلومینیم
مقدمه
فورج پذیری Forgeability
تأثیر حرارت
تاثیر نرخ تغییر شکل
تاثیر دمای قالب
روشهای فورج Forging Mehtods
Opendie Forginigs
Closedie Forgings
HighDefinition Forgings
Precision Forgings
Upset Forgings
Orbital (Rotary) Forgings
Spin Forgings
Ring Rolling
Mandrel Forgings
Reverse or forward extrusion
فورج آلیاژهای آلومینیوم
بخش دوم:
تجهیزات فورج
Hammers: Hammer
Mechnaical and screw presses
پرسهای هیدرولیکی
مواد قالب
طراحی قالب
ساخت قالب
مراحل فورج آلیاژ آلومینیم
تجهیزات گرم کردن
کنترل دما
گرم کردن قالبها
روغنکاری
دوربری، شکل دهی و اصلاح
شکل دادن Forming
اصلاح Repair
بازرسی
بازرسی ابعادی
توسعه مواد در فورج آلومینیوم
آلیاژهای آلومینیوم لیتیوم
ترکیبات آلیاژهای آلومینیوم
مقدمه :
با توجه به اینکه تا به حال مقالهای در مورد فورج فلزات غیر آهنی به چاپ نرسیده است سعی گردیده تا با ترجمه متن فوق کمکی به صنعت کشور در زمینه فورج آلومینیم بشود. این سلسله مقالات شامل قستمهای مختلفی از جمله فورج پذیری آلومینیم، تجهیزات فورج آلومینیوم، تکنولوژی طراحی قالب و آلیاژهای مختلف آلومینیوم میباشد. در نخستین بخش در مورد روشهای مختلف شکل دادن آلیاژهای آلومینیوم بحث خواهد شد.
آلیاژهای آلومینیوم در انواع و اشکال مختلف و در طیف وسیعی برای کاربردهای مختلف میتوانند فورج شوند. فورج آلیاژ آلومینیوم، مخصوصاً در فورج Close-die ، شکل نهایی قطعه فورج تولید شده را صافتر و شفافتر از فورج گرم آلیاژ فولاد می گرداند. آلیاژ آلومینیوم بازتاب های مختلفی در حرارتهای زیاد در خلال فورج از خود نشان میدهد. صنعتگرانی که به آلومینیم دسترسی دارند، می توانند از آلیاژهای آلومینیم به جای فولاد اسفتاده کنند چون این دو در خیلی از موارد قابل مقایسه با یکدیگر میباشند. برای شکل دادن قطعات آلیاژ آلومینیم، فشار مورد نیاز در فورج میتواند مختلف باشد که بستگی به ترکیبات شیمیایی آلیاژ، مراحل فورج به کار رفته، نرخ تغییر قطعه در فورج، نوع قطعه فورج، شرایط روانکاری و حرارت قالب دارد.
نمودار 1 تنشهای جاری در فورج آلیاژهای آلومینیم در 350 تا 270 را مقایسه میکند و نرخ تغییرات از 4 تا 10 در فولاد 1025 را با نرخ تغییرات حرارت در آلیاژهای دیگر مشخص میکند. تنشهای جاری سبب پایین بودن فشار مورد نیاز برای فورج هستند، اگر چه، فشار حقیقی قطعه فورج معمولاً بیشتر است زیرا مراحل دیگر فاکتورهایی را به چارچوب بالا اضافه می کنند. برای بعضی از آلیاژها آلومینیوم از ضعیف تا متوسط مانند 1100 و 6061، تنشهای مخصوصاً آلیاژهای سری xxx7 مانند 7075، 7010، 7049،7050 ، تنشهای جاری و در نتیجه فشار فورج در مقایسه با فولاد بیشتر است.