توضیحات :
مقاله سیستم های اطلاعات تجاری
فهرست :
اهمیت اطلاعات درتجارت
ویژگیهای اطلاعات مناسب
مقاصدکلی اطلاعات
سیستم های اطلاعات فرابخشی
سیستم های اطلاعات تجاری
1- سیستم های اطلاعات بازاریابی
بازاریابی دوجانبه (تعاملی):
اتوماسیون نیروی فروش
مدیریت محصول فروش
ترویج فروش وتبلیغات
قیمت گذاری کالاها وخدمات توزیع
بازاریابی هدفمند
تحقیقات بازار وپیش بینی ها
2- سیستم های اطلاعات تولید
ساده سازی
خودکار کردن
یکپارچه کردن
شبکه های همکاری تولید
کنترل فرایند
روباتیک
3- سیستم های اطلاعات منابع انسانی
آموزش وپیشرفت
تجزیه وتحلیل جبران خدمات
4-سیستم های اطلاعات حسابداری
پردازش سفارشی
کنترل موجودی
حسابهای دریافتی
حسابهای پرداختی
لیست حقوق
دفترکل
5- سیستم های اطلاعات مالی:
مدیریت وجوه نقد
مدیریت سرمایه گذاری آن لاین
بودجه بندی سرمایه ای
تحلیل مالی
مدل چندجانبه دربازاریابی اینترنتی
نتیجه گیری
شرح مختصری از اوایل فایل:
مقدمه:
سیستم های اطلاعات دراشکال گوناگون می تواند درسازمانهاوکسب وکارها به کارگرفته شوند .مواردی نظیر انجام فعالیتها،حل مسائل سازمانی وپیگیری فرصتهای تجاری ،همگی بااستفاده ازآن امکان پذیر می گردد.
دراین مقاله قصد داریم اطلاعات تجاری (BIS) راکه کارکردهای گوناگون سازمانی نظیر بازاریابی،مالی ، حسابداری ،مدیریت عملیات ومدیریت منابع انسانی راپتیبانی می کند،موردبررسی قرارمی دهیم ودرپی آن اثراتی که می تواند بااستفاده ازاین سیستم ها در عملکرد سازمانها و کیفیت خروجیهای آن ایجادشود رامورد مطالعه قرارمی دهیم .
اهمیت اطلاعات درتجارت
امروزه اطلاعات هم به عنوان یک منبع استراتژیک درسازمان وهم به عنوان یگ منبع عمده برای ارزش افزوده مطرح است. اطلاعات همواره به عنوان یک مزیت رقابتی قلمداد شده است .دستیابی به اطلاعات مربوط به فعالیتها ی گوناگون سازمان ازجنبه های مختلف می تواند برعملکرد کلی آن اثرگذارباشد ،برخی ازمزایای آن به شرح ذیل است:
داشتن اطلاعات درزمینه نیازهاودیدگاههای مصرف کنندگان نسبت به کالاها وخدمات فعلی سازمان می تواندبه بهبود محصولات وایجا محصولات جدید منجرشود .
اطلاعات درمورد پیشرفتهایی که در زمینه موادکاربرد فناوری وجودداردمی تواند به کارایی وبهره برداری درفرایند تولیدبهبود طراحی وکیفیت محصول منجر گردد.
ارتباط پیشرفته میان کارکنانی که خدماتی رابه مشتری ارائه می دهند وگروه عملیات طراحی وتولید محصول ،موجب مشخص شدن نواقص کالاومشکلات درنصب واجرای عملیات خواهد شد ولذا موجب افزایش کیفیت شود.
وجود جریان صحیح اطلاعات بین بخشهای تولید وفروش می تواند وظایف پیش بینی وبرنامه زمان بندی تولید رابهبود بخشیده وزمان تحویل راکاهش دهد.
به علاوه هرسازمانی که داده های صحیح ،دقزیق ،بهنگام وجامع دراختیار داشته باشدمیتواند درکمترین زمان ،به داده های ورد نیازش دسترسی داشته باشد ،بهتر می تواند به اهداش نایل شود.(7)
.
.
.
.
جهت ادامه مطالعه لطفا آن را خریداری نمایید....