توضیحات :
این فایل دارای فرمت word و قابل ویرایش میباشد.
دانلود گزارش کارآموزی سیر مراحل تصویب مستشیات و اراضی ملی
فهرست مطالب
سیر مراحل تصویب مستثنیات و اراضی ملی
ازجمله قوانین منابع طبیعی که در پرونده های مطالعهشده به آنها استناد گردیدهاست:
قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع کشور
ماده ۵۳:
ماده ۵۶:
اعضای کمیسیون ماده ۵۶ عبارت بودند از:
قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع (مصوب ۲۲/۶/۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی)
اصل پنجاهم
نتیجه و تجزیه اخذ شده از موضوع کارآموزی
ارائه پیشنهاد
موضوع کارآموزی
شرح اقدامات انجام شده
خلاصه نظر کارشناس رسمی دادگستری
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
موضوع کارآموزی:
شرح اقدامات انجام شده:
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی:
موضوع کارآموزی:
شرح اقدامات انجام شده:
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی:
ارائه پیشنهاد:
موضوع کارآموزی:
شرح اقدامات انجام شده:
رای دادگاه
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
ارائه پیشنهاد
موضوع کارآموزی
شرح اقدامات انجام شده
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
ارائه پیشنهاد:
موضوع کارآموزی
شرح اقدامات انجام شده
رای دادگاه (شعبه ۱۹۱ دادگاه کیفری تهران)
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
موضوع کارآموزی
شرح اقدامات انجام شده
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
ارائه پیشنهاد:
موضوع کارآموزی:
شرح اقدامات انجام شده
ارائه پیشنهاد
موضوع کارآموزی
شرح اقدامات انجام شده
روکی محل تخلف
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
ارائه پیشنهاد
شرح اقدامات انجام شده
موضوع کارآموزی
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
ارائه پیشنهاد
موضوع کارآموزی
شرح اقدامات انجام شده
کروکی محل تخلف
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
موضوع کارآموزی
شرح اقدامات انجام شده
کروکی محل تخلف
نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی
سیر مراحل تصویب مستثنیات و اراضی ملی
الف- محدوده مورد نظر توسط دولت (اداره منابع طبیعی) آگهی میگردد و اعلام میشود که جز مستثنیات موجود در عرصه مورد آگهی (اینها هم اعلام میگردد) باقیمانده اراضی ملی می شود. در صورتیکه در فرجه قانونی که قبلاً یک ماه بوده و الان 6 ماه شدهاست کسی به جایی از عرصه ملی اعتراض داشته باشد آنرا بصورت کتبی به اداره منابع طبیعی اعلام میکند تا مورد بررسی قرار گیرد.
اراضی مورد آگهی به جزء مستثنیات اشخاص که اعم و بالاخص متشکل از:
1- اراضی زراعی دیم و آتش 2- اراضی مزروعی آبی
3- باغات و قلمستان 4- اعیان موجود در پلاک
بقیه اراضی ملی شده پس از تهیه نقشه و تفکیک مستثنیات به اداره ثبت جهت صدور سند مالکیت، اجرای مادتین 18 و 39 ارسال میگردد.
ضمناً کلیه شناسایی اراضی ذینفع مالکین از نظر احقاق حقوق اشخاص به عهده اداره ثبت منطقه مربوطه میباشد. لکن اگر در محدوده آن اعتراضی بعمل آید توسط کمیسیون ماده واحده که جایگزین کمیسیون اجرای ماده 56 میباشد اراضی مورد اعتراض مجددا نقشهبرداری میشود و قطعات نقشهبرداری شده در هئیت کمیسیون ماده واحده بررسی و پس از صدور رای قطعی از طرف هئیت مربوطه موقعیت اراضی ملی و مستثنیات دقیقا با این حکم قطعی میگردد.
در صورت صدور رای از سوی هئیت مذکور (هئیت ماده واحده) بعضا افراد جهت ابطال این آراء به دادگاههای حقوقی عمومی مراجعه و تقاضای نقض آرای صادره را مینمایند که معمولاً در این موارد دادگاه رسیدگی کننده به جهت تعیین وضعیت اینگونه اراضی از جهت زراعی بودن، دایر، بایر و یا موات بودن و بررسی وضعیت خاک منطقه، سابقه احیاء و کشت و احداث اعیانی و وجود درختان مثمر موضوع را به احدی از کارشناسان دادگستری ارجاع مینماید که معمولاً در این موارد کارشناسان خبره در امور منابع طبیعی با بررسی نقشههای اجرای مقررات موجود در این ادارات و تطبیق نقشه منطقه با این نقشهها و با بررسی خاک و احیانا شناسایی گونههای گیاهی مرتعی نسبت به اظهارنظر قطعی مبنی بر ملی و یا مستثنیات بودن این گونه اراضی نتیجه تحقیقات و بررسیهای خود را به دادگاه بررسیکننده منعکس می نمایند.
چنانچه نظریه مذبور به ضرر هریک از طرفین دعوا باشد طرف میتواند با تنظیم لایحه اعتراض به نظریه کارشناس منتخب اولیه تقاضای ارجاع امر به هئیت سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری را بنماید که تبعات این اعتراض در صورت پذیرش دادگاه حتی به هیئت 7 یا 9 نفره کارشناسی نیز خواهد رسید. ضمناً اعضای هیئت کارشناس از طرف دادگاه رسیدگیکننده و با بررسی کتابچه کارشناسان به قید قرعه خواهد بود.