توضیحات :
تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر افکار عمومی
چکیده پروژه:
شبکه های اجتماعی مجازی از سال 2005 با قابلیت های انتشار سریع اطلاعات، کم هزینه بودن، بدون مرز بودن و ... به ارتباطات انسان ها ورود پیدا کردند، با رشد روز افزون تکنولوژی و پیوند زندگی واقعی با فضای مجازی، این شبکه ها را محبوب ترین رسانه نزد کابران کرده است.
پژوهش های انجام شده برای سنجش میزان نفوذ این شبکه ها در انتخابات سال 1388 در ایران، در جنبش مصر در سال 2011 و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 از نمونه های ذکر شده در این تحقیق با هدف بررسی میزان تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر افکار عمومی است. پژوهش های انجام شده نشان می دهند شبکه اجتماعی فیس بوک با انتشار اخبار و اطلاعات از بیشترین محبوبیت نزد کاربران خود برخودار است.
گفت و گو با استادان این حوزه، فصلنامه رسانه و اینترنت از منابع استفاده شده در این نوشتار است.