دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

 این گزارش با فرمت word و آماده ویرایش میباشد

 
گزارش کارآموزی سیستم تعلیق و فرمان خودرو
 

فهرست

چکیده 1

فصل اول شرحی مختصر در مورد تاریخچه نمایندگی مجاز 1835 سایپا

 2

فصل دوم بخش‌های مرتبط با رشته علمی کارآموز 3

فصل سوم سیستم تعلیق خودرو 4

هدف از به کارگیری سیستم تعلیق 4

اجزای سیستم تعلیق 5

1ـ انواع فنرهای خودرو 5

2ـ کمک فنر 6

هدف از بکارگیری کمک‌فنر 6

3ـ سیستم‌های تعلیق عقب 6

4ـ سیستم‌های تعلیق جلو 7

5ـ سیستم کنترل سواری الکترونیکی 8

سیستم فرمان 9

هدف از به‌کارگیری سیستم فرمان 9

اجزای سیستم فرمان 10

اجزای سیستم فرمان هیدرولیکی 11

میزان فرمان، تعمیر و نگهداری سیستمهای تعلیق و فرمان 11

عیب‌یابی سیستم‌های تعلیق و فرمان 12

مشکلات سیستم‌های تعلیق و فرمان 12

1ـ سفتی فرمان 12

2ـ خلاصی اضافی فرمان 13

3ـ گیجی فرمان 14

4ـ کشیدن فرمان 14

5ـ در هنگام ترمز گرفتن فرمان به یک طرف کشیده می‌شود 15

6ـ زدن چرخ 15

7ـ پرش 16

8ـ در رفتن فرمان 16

9ـ برگشت‌پذیری ضعیف 16

10ـ قیژقیژ‌کردن لاستیکها در هنگام پیچیدن 17

11ـ لاستیک سایی 17

12ـ کوبیدن سیستم تعلیق 18

13ـ نوسان اضافی در هنگام پیچیدن 18

14ـ شکستگی فنر 18

15ـ مناسب نبودن ارتفاع سیستم تعلیق 19

16ـ صدا و لرزش 19

17ـ کوبیدن 20

18ـ نشت روغن 20

بازدید اجزای سیستم تعلیق و فرمان ‌ 20

1ـ بازدید میله‌بندی فرمان 20

2ـ وارسی جعبه فرمان 22

الف) جعبه فرمان ساچمه‌ای 22

ب) جعبه فرمان‌اره‌ای 22

3ـ وارسی بلبرینگهای چرخ 23

الف) وارسی بلبرینگهای قابل تنظیم چرخ 24

ب) وارسی بلبرینگهای غیر قابل تنظیم چرخ 24

4ـ بازدید سیبکها 25

الف) سیبکهای دارای سایش‌نما 25

ب) سیبکهای بی‌سایش نما 26

5ـ وارسی کمک‌ها و کمک ـ فنرها  26

تعمیر و نگهداری سیستم تعلیق و فرمان 27

1ـ تنظیم بلبرینگ چرخ 28

2ـ تعمیر جعبه فرمان 29

3ـ تعمیر کمک ـ فنر 32

ب) باز کردن اجزای کمک فنر 33

ج) بازدید کمک ـ فنر 33

د) جمع کردن کمک ـ فنر 34

هـ) نصب کمک ـ فنر 34

میزان کردن چرخ (میزان فرمان) 35

مبانی میزان کردن چرخ 35

1ـ بازدید پیش از میزان کردن چرخ 36

2ـ میزان کردن چهار چرخ 37

3ـ وارسی زوایای تنظیم چرخهای جلو 37

الف) اندازه‌گیری کمبر 38

ب) اندازه‌گیری کستر 38

ج) اندازه‌گیری شیب محور فرمان 38

د) اندازه‌گیری شعاع گردش 39

و) اندازه‌گیری تباعد ـ تقارب 39

4ـ تنظیم کستر و کمبر (سیستم تعلیق کوتاه و بلند) 40

الف) تنظیم بالایی 40

ب) تنظیم پیچ بادامکی 41

ج) تنظیم میل طبق 41

د) تنظیم میل کمک 41

5ـ تنظیم کستر و کمبر (سیستم تعلیق با کمک ـ فنر) 42

6ـ تنظیم تباعد ـ تقارب 42

7ـ سنتر کردن فلکه فرمان 43

8ـ میزان کردن چرخ عقب 44

الف) تنظیم کمبر چرخ عقب 44

ب) تنظیم تباعد ـ تقارب چرخ عقب 44

9ـ مشکلات پس از میزان کردن چرخ 45

منابع 47
چکیده:

این گزارش کار در رابطه با سیستم تعلیق خودرو می‌باشد که در آن در رابطه با سیستم تعلیق هدف از به‌کارگیری سیستم تعلیق و اجزای آن و انواع فنرها و سیستم‌های تعلیق جلو و عقب شرح می‌دهد و در ادامه در رابطه با سیستم فرمان و اجزای آن و همچنین تعمیر و نگهداری سیستمهای تعلیق و فرمان می‌پردازد و در پایان به عیب‌یابی سیستمهای تعلیق و فرمان می‌پردازد
فصل اول:
شرحی مختصر در مورد تاریخچه نمایندگی مجاز 1835 سایپا

این تعمیرگاه در سال 1380تأسیس شده است که در خیابان کار گر جنوبی نرسیده به میدان قزوین پ 1100و 154 واقع شده است و دارای مالکیت شخصی است و توسط وکیل قانونی مالک تعمیرگاه اداره می‌شود و دارای 4 نفر پرسنل می باشد
فصل دوم:
بخش‌های مرتبط با رشته علمی کارآموز

این نمایندگی که در هر روز حدود 20 اتومبیل پذیرش دارد دارای قسمت‌های نمایندگی فروش، دفتر مدیریت، فروش قطعات یدکی، دفتر پذیرش، باطریسازی، جلوبندی سازی، مکانیکی پرایدمکانیکی زانتیا، صافکاری، نقاشی، انبار بدنه و انبار ضایعات می‌باشد که من در قسمت مکانیکی پرایدمشغول به گذراندن دوره کارآموزی بودم این بخش با بخش‌های پذیرش و فروش قطعات یدکی ارتباط بیشتری دارد در کل مجموعه حدود 4نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد 1نفر در قسمت مکانیکی پرایدکارمی کنند

در این بخش از نمایندگی ابتدا برروی خودروهای پراید و زانتیاکارشناسی صورت گرفته و آن‌گاه اقدام به تعمیر خودرو می‌گردد
فصل سوم:
سیستم تعلیق خودرو
هدف از به کارگیری سیستم تعلیق:

سیستم تعلیق یا فنربندی بین اکسلها و اتاق یا شاسی خودرو قرار دارد هدف از به کارگیری این سیستم عبارتنداز:

1ـ تحمل وزن خودرو

2ـ جذب ضربه‌های ناشی از عبور خودرو از دست اندازه‌های جاده

3ـ برقراری کشش بین لاستیکها و جاده

4ـ میزان نگه‌داشتن چرخها

با وجود سیستم تعلیق خودرو می‌تواند از سطوح ناهموار عبور کند و اتاق آن کمتر بالا و پایین بپرد بعلاوه این سیستم به خودرو امکان می‌دهد که با حداقل غلتش یا گرایش به کاهش کشش بین لاستیکها و سطح جاده دور بزنداین سیستم نقش ضربه‌‌گیر دارد و اثر ضربه‌های ناشی از حرکت خودرو در جاده را بر سرنشینان یا بار خودرو به حداقل می‌رساند این ضربه‌ها در حقیقت نتیجه بالا و پایین پریدن خودرو در هنگام عبور از دست‌اندازهای جاده‌اند
اجزای سیستم تعلیق:

اجزای سیستم تعلیق عبارتند از فنرها و قطعات مربوط به آنها که وزن اتاق خودرو را، روی اکسلها و چرخها، نگه می‌دارند فنرها و کمک‌فنرها دو جزء اصلی تشکیل دهنده سیستم تعلیق‌اند فنرها وزن خود و بار آن را تحمل و ضربه دست‌اندازها را جذب می‌کنند کار کمک فنرها کنترل یا میراکردن عمل فنر است اگر این کنترل در کار نباشد فنر دچار نوسان می‌شود یعنی پس از آنکه خودرو از دست‌انداز گذشت، فنرها همچنان چرخها را پایین و بالا می‌پرانند کمک‌فنرها به فنرها امکان می‌دهند که حرکت اصلی خود را انجام دهند اما باز شدنهای ناخواسته بعدی را به سرعت میرا می‌کنند این اجزای کنترلگر سواری ـ فنرها و کمک فنرها ـ به دو صورت مکانیکی یا الکترونیکی کنترل می شوند


دانلود گزارش کارآموزی سیستم تعلیق و فرمان خودرو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی