توضیحات :
فهرست عناوین چاپ و تولید عکس
فهرست شماره صفحه
پیشگفتار ............................... 1
مقدمه .................................. 2
فصل اول : کلیات
الف : تعاریف مفاهیم و اصطلاحات........... 4
ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق............ 11
ج : اهداف پروژه........................ 14
فصل دوم : جمع آوری مقدماتی اطلاعات ( پیشینه طرح )
الف : تاریخچه چاپ و تولید عکس در جهان و ایران 16
ب : تاریخچه طرح ........................ 25
فصل سوم : برنامه عملیاتی
الف : تهیه و تبدیل مواد اولیه .......... 27
ب : خدمات طرح .......................... 28
ج : روشهای بازار یابی و تبلیغات ........ 28
فهرست شماره صفحه
فصل چهارم : نیروی انسانی
چارت تشکیلاتی ........................... 30
فصل پنجم : منابع مالی
الف : ضوابط جواز تاسیس و گذفتن مجوز .... 32
ب : توجیه اقتصادی طرح : ................ 33
نتیجه گیری ............................. 50
فهرست منابع ............................ 52
پیشگفتار
«کارآفرینی فرایندی است که فرد کارآفرین با ایدههای نو و خلاق و شناسایی فرصتهای جدید و با بسیح منابع ،مبادرت به ایجاد کسب و کار و شرکتهای نو، سازمانهای جدید و نوآور و رشد یابنده نموده که توأم با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول و یا خدمت جدیدی به جامعه میگردد.» کار آفرینی زمینه های لازم را برای یافتن فرصتها در بازار کار وتولید برای توانایی فردی مورد بررسی قرار می دهد و مجموعه دانش و مهارتهایی را که برای ورود به بازار کار ورد نیاز است و همچنین راهبردهای لازم را برای موفقیت در کسب و کار ارائه می نماید تا پس ازفراغت ازتحصیل چنانچه تمایل داشته باشی به جای استخدام و کار برای یگران در حد توان مالی و تخصصی به تنهایی یا به کمک دوستان و نزدیکان نسبت به راه اندازی و اداره یک واحد کوچک صنعتی،کشاورزی،خدماتی ویا هنری برای کسب وکارتولیدی اقدام نمایی.سرعت روند تحولات فن اوری واقتصادی درجهان به گونه ای است که حتی راه اندازی و اداره واحدهای تولیدی وخدماتی کوچک نیز نیازمند اطلاعات و دانش است که در این مجموعه سعی شده است این گونه اطلاعات در حد امکان و ضرورت ارائه شود.روحیه و تفکر کار افرینی هم در واحد های بزرگ تولیدی و خدماتی و هم درواحد های کوچک کاربرد فراوان دارد و می تواند خلا قیتها ، نواوریها و موفقیتهای زیادی را به دنبال داشته باشد اما جایگاه اصلی توسعه تفکر کار آفرینی در واحد های کوچک تولیدی و یا خدماتی است.مقـــدمه :
هدف از اجرای این طرح احداث یک واحد ظهور وچاپ عکس سیاه وسفید ورنگی در ابعاد 3×2 تا 70×100 بصورت مکانیزه وتجاری جهت استفاده در نمایشگاهها ، تهیه کاتالوگ وبروشورهای تبلیغاتی ، معرفی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی ، عکسهای پرسنلی ، یادبود ،مجالس و... می باشد.
روش :- 1- ظهور فیلم: نخست فیـــــلم عکاســـی درتاریکخانه باز شــــده وتوسط گیـــــره برروی هنگر (Hanger)آویخته می شود.سپس هنگر رابرروی اولین شیار ترانسپورت قرارداده وآنرا بصورت پله ای بلند نموده ودر مخازن مربوطه ، حاوی مواد ظهور وثبوت وشستشو ، به مدت مشخص قرار می دهند. درادامه هنگرها توسط زنجیر نقاله از خشک کن عبورداده شده وپس از قرار گرفتن در یک سطح شیبدار، درقسمت پائین سطح شیبدار برروی یکدیگر جمع می شوندواپراتور با باز کردن درب اتاقک ، هنگرهای آمادة چاپ برروی کاغذ را خارج می کند.
2- 2- دستگاه ظهور عکس: پس از آنکه ظهور فیلم انجام شد، رول عکس جهت ظهور در تاریکخانة دستگاه ظهور عکس قرار گرفته وتوسط مجموعه ای از غلتکهای ترانسپورت باز شده وبعداز عبور از مخازن ظهور وثبوت وشستشو ، وارد خشک کن می شود. دراین قسمت بوسیلة دمنده والمنت های میله ای ، کاغذ خشک شده ودر قسمت جمع کن کاغذ، مجددا روی قرقره پیچیده وآمادة برش می گردد.
3- 3- دستگاه میکسر: این دستگاه بمنظور مخلوط کردن مواد شیمیایی مختلف جهت مخازن جبرانی دستگاه ظهور عکس وفیلم بکار می رود . بدینصورت که مواد مختلف درداخل ؟آن ریخته شده وتوسط یک دستگاه الکتروپمپ سیرکوله می شود.
سبک در عکاسی
عکاسی بدون داشتن یک سبک مشخص امکانپذیر است. به راحتی عکسهای زیادی بگیرید و به طور حتم چند عکس قابل قبول خواهد بود اینهااتفاقات خوشآیندی هستند.اگر عکاس به موضوعات کمپوزیسیون و ارتباط با بیننده برایرسیدن به یک ایده در خصوص خوب و قابل تأمل بودن عکس فکر کند، یک سبک شکل میگیرد ودر آن صورت در صد بیشتری از عکسها قابل قبول خواهد بود.ممکن است برخیها معتقدباشند که استفاده از سبک محدودیتها و الزاماتی را به همراه دارد که این انتقادمیتواند عادلانه باشد. پیروی زیاد از هر استانداردی، حتی موارد ناخواسته میتواندمنجر به
تاریخچه عکاسی مستند
پی بردن به این نکته که دوربین قادر است واقعیت را تفسیر کند، تاریخ عکاسی مستندرا وارد مرحلهی جدید میکرد. کشف این توانایی دوربین که قادر است آینهای را درمقابل جامعه قرار دهد و جهانیان نیز میتوانند بازتاب تصویر آن را بینند. «جاکوبریس» دانمارکی الاصل که در اواخر قرن نوزدهم گزارشگر و روزنامهنگار بود، از اولینافرادی بود که نشان داد از عکس میتوان بهعنوان استناد و مدارک اجتماعی سود جست. او در دورهی بحران اقتصادی امریکا با دوربیناش به امریکاییها فهماند که درنوشتههایش چه چیزهایی را