گزارش کارآموزی کامپیوتر اداره برق شهرستان گرگان
فهرست مطالب
فصل اول، آشنایی کلی با موضوع کارآموزی
مقدمه: 1
تاریخچه پیدایش برق در منطقه مازندران 2
در این اداره دو بایگانی وجود دارد: 4
در دبیرخانه کلاً سه پست شغلی وجود دارد: 4
فصل دوم، ارزیابی قسمتهای مختلف
نامهها: 5
ثبت نامه ها در دفتر اندیکاتور: 7
پیک: 12
مرخصیها: 12
کارت مرخصی: 12
بایگانی مرخصیها: 15
حکم ماموریت: 15
استعلام: 17
دفتر ارسال مراسلات: 18
کمیسیون: 19
دفتر راهنما: 20
نوار چیست؟ 21
لیست پروندههای برقدار: 21
فصل سوم، آزمون نتایج، آموختهها و پیشنهادات
نتیجهگیری کلی: 22
مقدمه:
انسان از زمانی که خواندن و نوشتن را فراگرفت و بکار و فعالیت و تحصیل
علوم مختلف مشغول شد، به تدریج به سمت تحقیق و پژوهش روی آورد و کمکم نیاز
به ثبت آموختهها در قالب کتبا و دفتر در او احساس شد بدین ترتیب گامهای
نخستین را در جهت بایگانی کردن آنچه که او آموخته بود، برداشت
در واقع این کار از روزگاران قدیم توسط تاریخنویسان و مورخان در دربار
پادشاهان با شرح کامل وقایع و حوادث آن زمان شروع شد و توسط دانشمندان و
پژوهشگران با سند نمودن نتایج آزمایشات و آنچه فرا گرفته بودند، دنبال شد
تا به امروز
امروزه تهیه سند در همه امور از کارهای تاریخی گرفته تا نویسندگی و کارهای
دولتی انجام میشود این کار در زمان حاضر امری بسیار پسندیده و معمول بوده
و ضرورت آن در همه مکانهای دولتی و سازمانها و حتی شرکتهای خصوصی احساس
میشود
بایگانی کردن در یک تعریف عام به معنای تهیه و نگهداری نسخه دومیاز مجموعه
فعالیتهایی که میبایست در یک روال کاری انجام شوند، میباشد
در حال حاضر بخش بایگانی، یکی از بخشهای مهم هر سازمان دولتی و یا خصوصی
را تشکیل میدهد سازمان آب، اداره گاز، برق، مخابرات و همگی دارای قسمت
بایگانی میباشند، اما بخش بایگانی در یک محیط گستردهتر با حیطه کاری
وسیعتر قرار میگیرد این محیط کاری دبیرخانه نامیده میشود