دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

توضیحات : 
این فایل دارای فرمت word می باشد.

 

کارآفرینی طرح تولید و اجرای قاب های فلزی

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول:کلیات شناخت

1-1- مشخصات متقاضیان طرح

2-1- معرفی اجمالی پروژه

3-1- معرفی محصول

4-1-سوابق تولید

5-1-کاربرد محصول

6-1-مصرف کنندگان

7-1- استانداردهای محصولات تولیدی

فصل دوم:بررسی کلی طرح

1-2-فرایند تولید:

2-2-نمودارفرایند تولید

3-2-مواد اولیه ومنابع تامین آن

4-2-ابزار و وسایل مورد نیازطرح

5-2- زمان بندی اجرای طرح

6-2- ظرفیت تولید

7-2-جایابی ومحل اجرای طرح

8-2- کنترل کیفیت محصولات تولیدی

فصل سوم:بازار و بازاریابی

- تعریف بازاریابی

بازاریابی صنعتی

بازاریابی چند سطحی

فصل چهارم:بررسی اقتصادی طرح

1-4- نیروی انسانی مورد نیاز

2-4- حقوق ودستمزد

3-4- شرح وظایف پرسنل

4-4- سازماندهی نیروی انسانی

5-4- زمین مورد نیازطرح

6-4-ساختمانهای اداری

7-4- ساختمان واحد تولید

8-4- هزینه ساختمان سازی ومحوطه سازی

9-4- پلان طرح

10-4-انرژی برق

11-4- انرژی آب

12-4- سوخت

13-4-تاسیسات حرارتی

14-4- تاسیسات برودتی

16-4- تاسیسات تهویه و اطفاع حریق

فصل پنجم:بررسی مالی طرح

1-5- سرمایه کل ومنابع تامین آن

2-5- سرمایه ثابت

3-5- سرمایه درگردش

4-5- هزینه تولید سالیانه طرح

5-5- هزینه ثابت و متغیر

6-5-محاسبه نقطه سربه سر تولید:

7-5- محاسبه قیمت تمام شده محصول

8-5- محاسبه قیمت فروش محصول

9-5- محاسبه سود ناخالص

10-5- محاسبه سودخالص طرح

11-5- محاسبه دوره برگشت سرمایه

12-5- توجیه اقتصادی طرح

منابع و مآخذ

پیشگفتار:

کارآفرینی: واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی Entreprendreبه معنای " متعهد

شدن " نشاُت گرفته اسـت. بنابـر تعریف واژنامه دانشگـاهی وبستر : کارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره هـای یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل کند.
اقتصاد دانان نخستین کسانی بودند که در نظریه های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپــیتر کارآفرین را نیــروی محرکــه اصلی در توسعه اقتصادی می داند و می گوید: نقش کارآفرین نوآوری است . از دیدگاه وی ارائه کالایی جدید ، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید ، گشایش بازاری تازه ، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت و... از فعالیت های کارآفرینان است. کـرزنر نیز کـه از استــادان اقتصاد دانشگاه نیویورک می باشد کارآفرینی را این گونه تشریح می کند : کارآفرینی یعنی ایجاد سازگاری و هماهنگی متقابل بیشتر در عملیات بازارها.
کارآفرینی سازمانی : فرآیندی است که در ان محصولات یا فرآیند های نوآوری شده از طریق القاء و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان از قبل تاُسیس شده ، به ظهـور می رسند.به تعریفــی دیگر : فعالیتهـای کارآفرینانـه فعالیت هایی است که از منابـع و حمـایت سازمانی به منظور دستیابی به نتایج نـوآورانه برخـوردار می باشد.

کارآفرین سازمانی:کسی که تحت حمایت یک شرکت ، محصولات ، فعالیتها و تکنولوژی جدید را کشف و به بهره داری می رساند.

کارآفرینی: فرآینــدی است که منجر به ایجــاد رضایتمندی و یا تقاضای جدید می گردد.کارآفرینی عبارتسـت از فرآینـد ایجـاد ارزش از راه تشکیل مجموعهُ منحصر به فردی از منابع به منظور بهره گیری از فرصتها.

کارآفرین (مستقل): فردی که مسوُلیت اولیه وی جمع آوری منابع لازم برای شروع کسب و کار است و یا کسی که منابع لازم برای شروع و یا رشد کسب و کاری را بسیج می نماید و تمرکز او بر نواوری و توسعه فرآیند ، محصول یا خدمات جدید می باشد. به عبارت دیگر ، کارآفرین فردی است که یک شرکت را ایجاد و اداره می کند و هدف اصلی اش سود آوری و رشد است . مشخصه اصلی یک کارآفرین ، نوآوری می باشد.
کارآفرین شرکتی : کارآفرینی شرکتی به مفهوم تعهد شرکت به ایجاد و معرفی محصولات جدید و نظام های سازمانی نوین است.

ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان: دیوید مک کللند از استادان روانشناسی دانشگاه هاروارد آمریکا که اولین بار "نظریه روانشناسی توسعه اقتصادی" را مطرح نمود ، معتقد است که عامل عقب ماندگی اقتصادی در کشور های در حال توسعه مربوط به عدم درک خلاقیت فردی است بنابر عقیده ایشان با یک برنامه صحیح تعلیم و تربیت می توان روحیه کاری لازم را در جوامع تقویت نمود ، به گونه ای که شرایط لازم برای صنعتی شدن جوامع فراهم آید.

کارلند و همکارانش اهم ویژگیهایی را که در مورد کارآفرینان مورد بررسی واقع و تاُیید شده بودند ، جمع آوری نمودند که اهم آنها عبارتند از:

- نیاز به توفیق

- تمایل به مخاطره پذیری

- نیاز به استقلال

- کارآفرینان دارای مرکز کنترل درونی هستند.

- خلاقیت

 

مقدمه :

ابعاد، شکل و راستای دالها، تیرها و دیگر اعضای سازه ای بتنی به دقت ساخت قالبها بستگی دارد. قالبها باید با ابعاد صحیح ساخته شوند، جهت حفظ شکل مورد نظر بتن در زیر بارهای ساختمانی از صلیب کافی برخوردار باشند، برای حفظ راستای اعضای بزرگ به اندازه کافی پایدار و مقاوم باشند و طوری به شکل اساسی ساخته شوند که بدون از دست دادن دقت ابعادی خود تاب تحمل جابجایی و استفاده مجدد را داشته باشند. قالب بندی باید تا زمانی که بتن مقاومت کافی که بتن مقاومت کافی جهت تحمل وزن خود را کسب نکرده است.در جای خود باقی بماند، در غیر این صورت امکان آسیب دیدگی سازه تمام شده وجود دارد.

کیفیت رویه سطحی بتن تحت تأثیر مصالح قالب قرار دارد. برای مثال چنانچه با استفاده از یک روکش بافت دار ایجاد یک رویة نقش دار یا بافت دار مورد نظر باشد، بایداین روکش را به درستی حمایت کرد، تا امکان تغییر شکل خمشی و ایجاد فرورفتگی در سطح بتن وجود نداشته باشد. ترکیب صحیح مصالح قالب و روغن و یا هر ماده رهاساز دیگر می تواند به حذف سوراخهای ناشی از حبابهای هوا یا دیگرنقایص سطحی بتن در جا کمک می کند.

معرفی اجمالی پروژه:

در کارهای بتنی هر گونه عملیات مستلزم قالب بندی و آرماتور گذاری است. از این جهت واحد مربوطه ناچار به انتخاب یک نوع قالب فلزی متداول در بازار می باشد. در این پروژه شرکت احداث شده است که به تولید قالب های فلزی در ابعاد و اندازه مختلف برای ساختمان ها می پردازد.

هزینه های قالب سازی برای انواع مختلف ساختمان ها حدوداً 30 تا 70 درصد کل هزینه ی اجرای بتن را شامل می شود. برای صرف چنین هزینه ای قطعاً به نیروی انسانی ماهر و برنامه ریز نیاز است با برنامه ریزی نادرست و اجرای نامناسب این طرح می تواند با شکست مواجه شود.

سرمایه کل این طرح بالغ بر 7160790000 ریال می باشد که از این میان سرمایه ثابت 6365270000 ریال و سرمایه در گردش 795528680 ریال در نظر گرفته می شود.

 

3-1- معرفی محصول :

قالب های فلزی در انواع و اقسام مختلف از جمله مدولار - تونل - لغزنده - بالارونده –داربست می باشد.

4-1-سوابق تولید :

مزایای نسبی این نوع قالب ها به شرح زیر است:

1- عمر طولانی

2- سرعت عمل در برپایی و جمع کردن قالب ها

3- به وجود آوردن سطحی صاف برای بتن ریخته شده در قالب

4- ایمنی کافی هم از جهت مقاومت در برابر نیروها و هم از نظر بروز آتش سوزی

5- کاهش عملیات اجرایی به دلیل پیش ساخته بودن قطعات

6- امکان تغییر دادن سرعت ظرفیت و مقاومت آنها

7- تمیز نگه داشتن محیط کار نسبت به قالب های دیگر

8- داشتن مزیت اقتصادی بیشتر به واسطه نداشتن وابستگی به واردات (صد در صد تولید داخلی)

شرکت های مختلف درایران به تولید این نوع قالب ها می پردازند. با توجه به مزایای نسبی این نوع قالب ها دارد درست کردن قالب های فلزی در انواع قالبهای مدولار - تونل - لغزنده - بالارونده –داربست می پردازند. این قالب ها در ابعاد مختلف در کشور تولید می شود. همانطور هزینه ساخت قالب برای ساختمان های بتنی 30 تا 70 درصد هزینه های بتن ریزی را تشکیل می دهد پس ساخت این گونه قالب ها در کشور ها بسیار با اهمیت بوده و این شرکت قصد دارد با رقابت با شرکت های دیگر به تولید این گونه قالب ها در ساختمان های بتنی بپردازد.

 

بازار عبارتست از گروهی از خریداران واقعی و بالقوة یک محصول. این خریداران دارای نیاز یا خواسته‌های مشترکی هستند که می‌توان از طریق داد و ستد آنها را برآورده ساخت بنابراین اندازه و بزرگی بازار به عوامل زیر بستگی دارد: تعداد کسانی که نیازهای خود را اعلان کنند، منابع لازم برای انجام داد و ستد و میزان آمادگی صاحبان این منابع برای انجام دادن معامله.

اصولاً واژة بازار به مفهوم مکان یا محلی بوده که خریداران و فروشندگان برای داد و ستد کالا گرد هم می‌آمدند. اقتصاد دانان از واژهبازار به این مفهوم استفاده می‌کنند: مجموعه‌ای از خریداران وفروشندگان که یک طبقه از کالای خاصی را معامله می‌کنند بنابراین بازاریابان فروشندگان را به عنوان تشکیل دهندة صنعت و خریداران را به عنوان پدیدآورندة بازار می‌شناسند.

هدف بازاریاب این است که جذابیتها و نیازهای بازارهای خاص را درک و بازاری را انتخاب کند که بتوان نیازهای آن را به بهترین شکل تأمین نماید از سوی دیگر بازاریاب می‌تواند محصولات و کالاهایی را تولید و به بازار عرضه کند که موجب افزایش ارزش مورد نظر مشتری گردد و او را ارضا کند و در نتیجه فروش شرکت بالا می‌رود و سود به دست می‌آید.

بنابراین تعریف جامع بازار عبارتست از یک منطقة جغرافیایی مشخص یا کلیة افراد و یا واحدها و بنگاه‌های تجاری و بازرگانی است که برای خرید و یا فروش کالا و خدمات با یکدیگر تماس برقرار نموده و در نتیجه مبادلات آنها که ناشی از رفع حوائج و نیازهاست عرضه و تقاضا ایجاد شده و قیمت واحد تعیین می‌گردد و به وسیلة‌پول معامله تحقق می‌پذیرد و سبب می‌شود که مالکیت انتقال یابد.

مشخصاتی که یک بازار مطلوب باید داشته باشد.

تعریفی که از بازار شد دلیل بر این امر است که هرجاتعدادی افراد برای خرید و فروش جمع شده‌اند تشکیل بازار داده‌اند، بسیاری از بازارها هستند که به واسطة بسیاری از عوامل نفوذپذیر دارای مشخصات یک بازار خوب نمی‌باشتد.

مشخصاتی که یک بازار خوب باید داشته باشد به شرح زیر است:

1ـ کالاها و خدمات مورد نیاز به مقدار و نوع کافی و مطلوب با حداقل هزینه و خرج ممکن در دسترس همگان باشد.

2ـ کالاها و خدمات مورد نیاز در زمان و مکانی که لازم است و تقاضا برای آنها وجود دارد باید به سهولت قابل دسترسی باشند.

3ـ اساسی‌ترین اصول اقتصاد عرضه و تقاضا است که ارزش و قیمت کالاها را تعیین می‌کند، لذا در بازار هم تعیین ارزش کالا و خدمات بر اساس عرضه و تقاضا از خصوصیات بازار مطلوب است.

4ـ در یک بازار مطلوب واسطه‌های معاملاتی که وظایف توزیع اجناس و خدمات را به عهده دارندمی بایستعملیات خود را با توجه به احتیاجات مردم تطبیق داده. و در حالت انعطاف‌پذیری به کار خود ادامه دهند.

5ـ کلیة عواملی که در بازار فعالیت دارند می‌بایست با اطلاعکامل از وضعیت بازار به کار خود ادامه دهند این اطلاعات و راهنماییها در شناخت بازار بسیار مؤثر بوده و مصرف کنندگان و تولید کنندگان با آگاهی کامل به امر معامله اشتغال می‌ورزند.

6ـ در هر بازار قوانین و مقرراتی باید خافظ منافع تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و واسطه‌ها باشد. بدون وجود موازین و ضوابط منافع در خطر بوده و هر لحظه امکان سقوط بازار می‌رود.

- تعریف بازاریابی:

بازاریابیپیشه و حرفه ایجاد پیوند میان تولیدکننده (یا تولیدکننده بالقوه) یا ارائه دهنده خدمات از یک سو و مشتری‌های بالقوه و بالفعل از سوی دیگر است. بازاریابی از پیایندهای اجتناب‌ناپذیر و التزامی نظام سرمایه‌داری است. هرچند بازاریابی تنها به کشورهای سرمایه‌داری محدود نمی‌شود. شگردهای بازاریابی در همه سامانه‌های سیاسی و بسیاری از جنبه‌های زندگی کاربرد دارند. در پدید آوردن شگردهای بازاریابی دانش‌هایی مانند روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد نقش بازی می‌کنند. بازارِیابی از طریق آگهی، بیلبورد و تبلیغات با بسیاری از هنرهای خلاق نیز سر و کار پیدا می‌کند. بازاریاب‌های کامیاب معمولاً تمرکز و توجه‌شان کاملآ بر مشتری و خواسته‌ها و نیازهای او متمرکز است. و یکی دیگر دیگر از روشها استفاده از شرکت بازاریابی است

شرکت‌های تجاری معمولاً هزینه‌های سنگینی به منظور بازاریابی سنتی متحمل می‌شوند بنابراین امروزه تمامی تکنیکهای بازاریابی بصورت الکترونیکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که با نام بازاریابی الکترونیکی شناخته می‌شوند. در این روش بازاریابی همان شیوه‌های گذشته با کمک اینترنت توسعه یافته و مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه خوبی از این ابزار موتورهای جستجو هستند. امروزه بسیاری از مردم اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آورند و قرار گرفتن یک سایت در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو کمک زیادی به بازاریابی آن می‌نماید.

بازاریابی صنعتی:

بازاریابی صنعتی از جمله زیر شاخه های اصلی بازاریابی است که در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته و با توجه به تخصصی شدن صنایع و گسترده شدن صنعت این شاخه از علم بازاریابی رشد قابل توجهی را برای استفاده کننده گان از آن به وجود آورده است. برخی از مباحث تخصصی این بازاریابی عبارتند از: بازاریابی دهان به دهان، مدیریت روابط مشتریان، سمینارهای تخصصی و همایش های تخصصی، نمایشگاهها تخصصی و ... بازاریابی صنعتی با کمک گرفتن از بسیاری از متدهای بازارایبی عمومی سعی هدایت و اثر مند شدن تکنینک های بازاریابی را در سطح معینی دارد. در این روشهای متخصصین سعی دارند با هدایت عوامل و آمیخته های بازایابی بهترین نتیجه را برای شرکت ها و سازمانهای خود فراهم آورند. بازاریابی صنعتی با توجه به محدودیت مشتریان و خاص بودن نیاز ایشان در برخی از نقاط اختلافاتی با بازاریابی عمومی دارد مهمترین اختلافات عبارتند از: وجود تبلیغات مستقیم به جای غیر مستقیم، عدم وجود تبلیغات گسترده، تشکیل زنجیره و کانالهای توزیع محدود و تحت کنترل شدید، قیمت گذاری خاص با توجه به نوع و نیاز مشتری، محصولات معمولا گستردگی زیاد داشته و تنوع آن با توجه به نیاز مشتری تعیین می گردد..

بازاریابی چند سطحی:

تاریخچه

بازاریابی چندسطحیبیش از هشتاد سال سابقه دارد. از قدیمی‌ترین موارد این نوع بازاریابی در روسیهٔتزاری توسط یک دوچرخه‌فروش انجام شده است. این ماجرا را یاکوو ایسیدوروویچ پرلمان، ریاضی‌دان روس که از اوایل قرن بیستم تا اواخر جنگ جهانی دوم زندگی می‌کرده است در کتاب «ریاضیات زنده»، در بخشی با عنوان «دوچرخه‌های ارزان» نقل کرده است.

در این روش خریداران نقش بازاریاب را بازی می‌کنند و برای رسیدن به پورسانت می‌بایست، به جای بازاریابان حرفه‌ای، به دنبال مشتری بگردند. با این کار هزینه بازاریابی و تبلیغ برای شرکت کاهش پیدا می‌کند ولی در عوض این هزینه در بین تعداد زیادی بازاریاب غیرحرفه‌ای تقسیم می‌شود. دقت کنید مطالبی که می خوانید به نتورک مارکتینگ مربوط است یا شرکت های هرمی!؟

سوالات رایج

آیا شرکت‌های بازاریابی چندسطحی، برای پرداخت پورسانت مجبورند محصولات‌شان را گران‌تر بفروشند؟

اگر شرکتی بخواهد با روش بازاریابی چندسطحی کالاهایش را بفروشد باید هزینهٔپورسانت‌ها را از جایی تأمین کند. البته هر شرکتی هزینهٔتبلیغات را از مشتری می‌گیرد و این، در صورتی کذب نبودن تبلیغات، می‌تواند طبیعی و عادلانه باشد ولی در روش بازاریابی چندسطحی هزینهٔاضافی از بازاریاب‌هایی گرفته می‌شود که با آرزوی رسیدن به پورسانت، به شرکت خدمت می‌کنند ولی طبق محاسبات علمی، درصد بالایی از آن‌ها قطعاً به پورسانت وعده داده‌شده نخواهند رسید.

مثلاً در مثال گوشی موبایل اگر با یافتن دو مشتری اول به فرد پورسانت داده شود، قطعاً بیش از پنجاه درصد مشتریان پورسانتی دریافت نمی‌کنند. در شرکت‌های موجود، درصد کسانی که پورسانت دریافتی‌شان از اضافه قیمت اولیه کم‌تر است به بیش از 90 درصد می‌رسد.

دلیل گرایش به این نوع بازاریابی‌ها چیست؟

در این بازاریابی‌ها به افراد گفته می‌شود که می‌توانند در مدتی کوتاه دو (یا چند) مشتری جدید برای محصولات پیدا کنند و آن افراد نیز در مدت کوتاهی به این هدف می‌رسند. در نتیجه افراد امیدوارند که این شبکهٔدودویی با رشدی که دارد مثلاً بعد از ده مرحله، منجر به ورود بیش از هزار مشتری شود که باعث خواهد شد پورسانت قابل ملاحظه‌ای به شروع‌کنندهٔاین شبکه برسد.

چرا این نوع بازاریابی کلاه‌برداری است؟

رشد این شبکه‌ها در طول زمان با افزایش تعداد مشتریان، کند و کندتر می‌شود. یک شبکهٔدودویی در لایهٔبیستم به بیش از یک میلیون عضو و در لایهٔسی و سوم به بیش از هشت میلیارد عضو جدید نیاز دارد! در نتیجه دیر یا زود زمانی می‌رسد که دیگر نمی‌توان در زمانی معقول برای شرکت مشتری پیدا کرد. این‌جاست که درصد بسیار بالایی از اعضای این شبکه ضرر می‌کنند. این در حالی است که شرکت و تنها درصد کمی از مشتریانی که زودتر وارد شبکه شد، به سودی بسیار رسیده‌اند.

آیا بازدهی این نوع بازاریابی از بازاریابی معمولی بیش‌تر نیست؟

اگر فقط به هزینه‌هایی که شرکت پرداخت می‌کند توجه کنیم به نظر می‌رسد که این روش بازدهی بالایی دارد ولی اگر وقت و هزینه‌ای که بازاریابان صرف معرفی محصولات شرکت می‌کنند را هم در نظر بگیریم خواهیم دید که بازدهی این روش از روش معمولی بسیار کم‌تر است. با محاسبه‌ای ساده می‌توان دید که مثلاً در روش دودویی نتیجه تمام تلاش بازاریابان به طور متوسط منجر به فروش تنها دو کالا می‌شود در حالی که یک بازاریاب معمولی در یک ماه، بسته به نوع جنس، ممکن است صدها جنس را به مشتری برساند.

 


دانلود کارآفرینی طرح تولید و اجرای قاب های فلزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی