دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد

این پایان نامه دارای پرسشنامه میباشد


بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان



فهرست مطالب

عنوان  صفحه

چکیده 1

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- مقدمه 3

2-1- بیان مسئله 3

3-1- هدف پژوهش 4

4-1- اهمیت ضرورت پژوهش5

5-1- انگیزه پژوهش  6

6-1- سوالهای پژوهش 6

7-1- تعاریف عملیاتی6

فصل دوم:  ادبیات و پیشینه پژوهش

1-2-  مبانی نظری پژوهش11

1-1-2- سابقه تاریخی و نقش ارتباطات  12

2-1-2- ارتباطات چیست 14

3-1-2- تعاریف ارتباطات15

4-1-2- هدف از برقراری ارتباط 17

5-1-2- انواع ارتباطات 18

6-1-2- محاسن ارتباطات غیر رسمی22

7-1-2- شیوه های ارتباط23

8-1-2- شکلهای ارتباط  25

9-1-2- فرآیند ارتباطات 29

10-1-2- الگوی ارتباطی برلو  31

11-1-2- ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند متقابل31

12-1-2- موانع برقراری ارتباط 32

13-1-2- کارکردهای ارتباطات  33

14-1-2- نقش ادراک در ارتباطات45

15-1-2- بازخور 47

16-1-2- ویژگی یک ارتباط مؤثر49

17-1-2- رفتار تأثیر گذار چیست50

18-1-2- نقش بیان مؤثر در ارتباطات  50

19-1-2- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء ارتباطات  52

ارتباط مؤثرتر52

21-1-2- نقش شما در بهبود ارتباطات 53

22-1-2- ارتباطات محور توسعه  55

23-1-2- پیشرفت ارتباطات  56

24-1-2- انواع ارتباطات در سازمان59

25-1-2- اهمیت ارتباطات سازمانی  63

26-1-2- مدیریت ارتباطات سازمانی 65

27-1-2- اهمیت ارتباطات در مدیریت 65

28-1-2- ارتباطات و مشکلات مدیریت 69

2-2- عملکرد 70

1-2-2- مدیریت عملکرد 71

2-2-2- دیدگاههای تاریخی در مورد عملکرد 72

3-2-2- تعریف ارزشیابی عملکرد73

4-2-2- سابقه مدل ACHIEVE75

5-2-2- استفاده از مدلACHIEVE  77

6-2-2- سه کنش مدیریت عملکرد 81

7-2-2- برنامه ریزی عملکرد82

8-2-2- سرپرستی  83

9-2-2- مرور بر عملکرد85

10-2-2- معیارهای عملکرد  85

11-2-2- تجدید نظر در عملکرد ممکن است عملکرد را کم اهمیت جلوه دهد 88

12-2-2- الگوی بهبود عملکرد مدیریت92

3-2- پیشینه پژوهش 96

1-3-2- تحقیقات داخل کشور  96

2-3-2- تحقیقات خارج کشور  98

فصل سوم: فرایند پژوهش

1-3- روش پژوهش  105

2-3- جامعه آماری105

3-3- نمونه و روش نمونه گیری 105

4-3- ابزار پژوهش106

5-3- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش 107

6-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها107

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

1-4- مقدمه109

2-4- توصیف داده ها 110

3-4- تحلیل داده ها  119

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد

1-5- بحث و نتیجه گیری127

1-1-5- تفسیر سوال اصلی پژوهش 127

2-1-5- تفسیر سوالات فرعی پژوهش127

1-2-1-5- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش 127

2-2-1-5- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش 128

3-2-1-5- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش 128

4-2-1-5- تفسیر سوال فرعی چهارم پژوهش  129

2-5-  نتیجه کلی 130

3-5- محدودیتها و مشکلات پژوهش 130

4-5- پیشنهادهای پژوهش 130

5-5- خلاصه پژوهش 131

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی  136

فهرست منابع لاتین 139

ضمایم

پرسشنامه مربوط به مدیر

پرسشنامه مربوط به کارکنان

فهرست جداول

عنوانصفحه

جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت  115

جدول شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات  116

جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت117

جدول شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی118

جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال اول پژوهش119

جدول شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش120

جدول شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش121

جدول شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال سوم پژوهش  122

جدول شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال چهارم پژوهش123

جدول شماره (4-10) شاخصهای آمار توصیفی سوال اول  124

جدول شماره (4-11) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی اول پژوهش125

جدول شماره (4-12) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش126

جدول شماره (4-13) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش126

جدول شماره (4-14) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش127

جدول شماره (4-15) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش127

جدول شماره (4-16) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی سوم پژوهش128

جدول شماره (4-17) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش128

جدول شماره(4-18) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی چهارم پژوهش129

جدول شماره (4- 19) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی چهارم پژوهش129

جدول شماره (4-20) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند 130

فهرست نمودارها

عنوانصفحه

نمودار شماره (2-1) مفهوم فایول از پل ارتباطی 14

نمودار شماره (2-2) مدل فرایند ارتباطات31

نمودار شماره (2-3) مدل برلو از ارتباطات  33

 نمودار شماره (2-4) سیستم اطلاعات45

نمودار شماره (2-5) مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری47

نمودار شماره (2-6) مدل ماهواره ای عملکرد سازمانی 77

نمودار شماره (2-7) موضع گیری برای عملکرد آینده 78

نمودار شماره (2- 8) ارتباط اجزای الگوی بام98

نمودار شماره (2- 9) مدیریت عملکرد  100

نمودار شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک جنسیت115

نمودار شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات116

نمودار شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک سابقه خدمت117

نمودار شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک رشته تحصیلی118

نمودار شماره (4-5)  توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی اول پژوهش119

نمودار شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش  120

نمودار شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش  121

نمودار شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی سوم پژوهش  122

نمودار شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی چهارم پژوهش123

نمودار شماره (4-10) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند130

نمودار شماره (4-11) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند130

چکیده

برآوردها نشان می دهد، مدت زمانی که در سازمانها صرف ارتباطات می گردد بین 50/0 درصد تا 90/0 درصد دامنه تغییر دارد، و اغلب اعضای سازمانها دست اندرکار فرایند ارتباطند و پیوسته به کار جذب، ارزیابی و پخش و توزیع اطلاعات اشتغال دارند، و در این راستا ارتباطات و چگونگی جهت گیری آنها به سمت اهداف سازمانی از مسائل ضروری مورد توجه مدیران است و این توجه ناشی از ارتباط مؤثر با کارکنان و درک انگیزه های ارتباطی آنان، در توفیق مدیران در دست یابی به اهداف طراحی شده سازمان عامل مؤثر است. ارتباطات از جمله موضوعاتی است که در علوم رفتاری و رفتار سازمانی از اهداف والایی برخوردار است و می تواند در عملکرد مدیران تأثیر عمده ای داشته باشد (محسنیان راد، 1369، ص 247).

روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است و جامعه آماری کارکنان و مدیران سازمان ملی جوانان به تعداد 300 نفر کارکنان و 14 نفر مدیر دارای تحصیلات دیپلم تا فوق لیسانس در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای 14 نفر از مدیران به علت کمی شمارش گردید و 169 نفر از کارکنان انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای چهار کارکرد ارتباطات رابینز بوده است.

مقدمه

در دنیای کنونی نقش ارتباطات در یک مجموعه، به عنوان یکی از عناصر اولیه مدیریت به شمار می رود. بنابراین به نظر می رسد با توجه به رشد روز افزون سازمانها از یک سو و پیچیدگی مباحث مدیریتی از سوی دیگر اهمیت نیاز به ارتباطات روزانه و موثر بیشتر
می شود.

ارتباطات سازمانی شامل فرایندی است که دو یا چند واحد از یک مجموعه از طریق تبادل نظر، اطلاعات مورد نیاز خود را مبادله کرده و از آنجایی که ارتباطات از عناصر اولیه مدیریت است، مدیران باید در سطوح مختلف با افراد مجموعه و یا همطراز خود ارتباط موثر برقرار کنند.

ارتباطات موثر یکی از عناصر کلیدی موفقیت مدیران است چرا که اطلاعات به عنوان یک ورودی با اهمیت در سیستم سازمانی و در سایه ارتباطات موثر وارد مجموعه شده و پس از راه یابی ، نیازمند سیستم ارتباطی کارآمد خواهد بود، تا مورد پردازش قرار گیرد و همانند خون در شریان آن مجموعه جریان یابد.

بدیهی است ارتباط مدیران با افرادی که در مجموعه تحت نظارت آنان انجام وظیفه
می نمایند، باید به بهترین شیوه ارتباطی جهت نیل به اهداف آن مجموعه باشد چرا که همه جوانب کار مانند آموزشی، ارجاع، ماموریت و ارزیابی عملکرد از طریق این ارتباطات صورت می گیرد.
بیان مسئله

با توجه به این که ارتباطات فرایندی محوری در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی است و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می کند بنابراین یک ابزار موثر در هماهنگ سازی کاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود و در سازمانهایی که فرایند ارتباطات به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت که یکی از آنها
می تواند در عملکرد مدیران موثر واقع شود.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از تعارضهایی که بین افراد یا کارکنان یک سازمان پیش می آید ناشی از ارتباطات ضعیف و یا ارتباطات ناقص است. زیرا افراد هفتاد درصد ساعات کارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت کردن و یا گوش دادن صرف ارتباطات می کنند (رابینز ، 1998 . ص 310  ).
اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

تحقیقات نشان داده است که مدیران، حدود 50 تا 80 درصد از وقت خود را به نحوی صرف ارتباط با دیگران می نمایند البته این امر چندان هم دور از ذهن نیست، زیرا ایجاد ارتباط برای تمام فعالیتهای یک سازمان امری حیاتی است. بدون وجود یک ارتباط موثر، (مدیریت، عملکردها، نوآوری، درک نیازهای مشتری و برنامه ریزی امور جاری ) انجام نخواهد گرفت و یا بسیار ضعیف خواهد بود. در هر سازمانی بدون وجود ارتباطات ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان غیرممکن خواهد بود و مشکلات زیادی در انجام عملیات و برآوردن هدفهای سازمان و ارزشیابی فعالیت ها بوجود خواهد آمد.


دانلود بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی