این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد
سنجش رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید دانشگاه
این پروژه دارای پرسشنامه هست
فهرست مطالب
عنوانشماره صفحه
فصل اول : کلیات
الف- مقدمه 2
ب- بیان مسأله 3
ج- اهمیت و ضرورت پژوهش 4
د- اهداف پژوهش 6
فصل دوم: ادبیاتتحقیق
الف- مقدمه 9
ب- پیشینه تحقیق 9
ج- نقد و بررسی تحقیقات انجام شده 32
د- مبانی مفهومی تحقیق 33
فصل سوم: روش شناسی
الف- مقدمه 37
ب- روش تحقیق 38
ج- جامعه آماری تحقیق 40
د- حجم نمونه 41
ه- شیوه نمونه گیری 41
و - فرضیات تحقیق 43
و- 1- سوالات اصلی تحقیق 43
ز- روش گردآوری اطلاعات 44
ح- پیش آزمون، روایی (Validity) و اعتبار ((Reliability 44
ط- متغیرهای پژوهش 46
ی- تعریف عملیاتی متغیرها47
س- روش های تجزیه و تحلیل داده ها74
فصل چهارم: نتایج یافته ها
جداول و نمودارها31
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
الف- مقدمه 74
ب- نتیجه گیری 75
ب- 1- ویژگیهای جمعیتی پاسخگویان 75
ب- 2- توصیف متغیرهای وابسته و مستقل تحقیق 76
د- پیشنهادات و محدودیتها 77
الف- مقدمه
دانشگاههای
ما، به دلیل گرفتاریها و مسائل گوناگون، کمتر فرصت این را داشته اند به
نظرات دانشجویان، که در حقیقت دریافت کنندگان اصلی آموزش عالی هستند،
وقوفپیدا کنند و ملاحظه نمایند که آیا آموزش عالی در راه صحیح و مناسب حرکت
می کند، یا آن که چنین نیست و تلاشها فاقد جهت هستند
یک رودخانه
همیشه مسیر خودش را پیدا می کند و به دریا می ریزد، ما هم باید هدف و راه
خودمان را پیدا کنیم، هدف اصلی همه انسانها خوشبخت زیستن است و لازمه
خوشبختی خوب دانستن است و اگر دانشگاه می رویم به دلیل بهتر یاد گرفتن و
خوشبخت شدن در زندگی است
تمام سازمانهای آموزش دنیا باید از خودشان
این سئوال را داشته باشند که آیا ما می توانیم این کسانی را که به این
مراکز آمده اند راضی، موفق و در نهایت خوشبخت کنیم؟ این رسالت بزرگ در دست
معلمین و استادان معظم ماست، بنابراین آشنا شدن با دیدگاهها و نظرات
دانشجویان نسبت به یک استاد خوب کمک می کند تا استاد از دریچه چشم و عقاید
دانشجو دیده شودهمانطور که ملاحظه می شود دانشگاهها یکی از مراکز یا مجامع
تبادل افکار، اطلاعاتو مفاهیم در هر جامعه ای می باشد و میزان کار آیی
استادان به نحوه آموزش آنها بستگی دارد، شناخت یک استاد خوب هم بستگی به
شناخت ویژگیهای او دارد معیارهای ارزشیابی فرمول از قبل تعیین شده و ثابت
نیستند و در شرایط متفاوت آموزشی دستخوش تنوع و دگرگونی می شوند
رضایت
دانشجو از اساتید موجب دلگرمی و تلاش او در درس شده و همین رضایت آینده
درخشان تر ی را برای او و جامعه رقم می زند، بنابراین این آگاهی از نظرات
دانشجویان که از سرمایه های ثابت و همیشگی هر نهاد آموزشی اند و اندیشیدن
به تجارب و گرایش آنان ضرورت مهم دیگری است که نمی توان از آن غافل بود،
اطلاعات بدست آمده به میزان زیادی می تواند زمینهای عینی و مشخص و روشن، بر
حل بسیاری از مسائلی که هم اکنون اکثر دانشگاهها ما با آن مواجهند فراهم
آورد و مسئولان را بر پارهای از مشکلات و نقاط ضعف والبته نقاط قوت در
آموزش عالی واقف سازد و تغییراتی در برنامه های موجود به وجود آورد
ب- بیان مسأله
موفقیت
هر سازمانی در گرو رضایت مراجعین آن است وهمین رضایت موجب شکوفایی، رشد و
پیشرفت و همچنین سازمان دهی بهتر خواهد شد بنابراین راضی بودن و راضی ماندن
یکی از مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که هر سازمان و مرکزی برای
این امر مهم باید تلاش کند یکی از این مراکز مهم و پر اهمیت مرکز آموزش
عالی است که تربیت کننده نسل جوان، پیشرو و آینده ساز مملکت است
بنابراین،
اینمراکز باید تلاشی مضاعف نسبت به دیگر سازمانها و ارگانها داشته باشند
در دانشگاهها اولین مساله ای که مهم به نظر می رسد رضایت دانشجو از استاد
است بر همین اساس در بررسیهای اولیه ای که از طریق مصاحبه اکتشافی از
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به عمل آمد،این نتیجه بدست آمد
که دانشجویان از اساتید خود رضایت کمی دارند، در ضمن هیچگونه کار تحقیقاتی
در این زمینه در این مرکز انجام نشده بود، در بررسی کارهای تحقیقی خارج از
این مرکز هم شاهدنارضایتی دانشجویان از اساتید و بخشهای مختلف از جمله کادر
اداری، کتابخانه، خدمات رفاهی و ) بودیم